sunnuntai 23. elokuuta 2020

Viikko 12, maalissa!

 Saldo 1890 km. Viimeisellä viikolla ainoastaan kaksi päivää, ti ja ke, paikat Tammisaari ja Hanko.

Vaimo tuli Tammisaareen tapaamaan minua. Yövyimme kaupunginhotellissa ja aamulla pääsin aikaisin jatkamaan kohti Hankoa kevyellä Travelsonilla, kun mukana oli vain päivän vesi ja eväät.

Minulla oli tiedossa, että Hankoon tulee muutama henkilö vastaanottamaan minua maaliin. Maaliksi olin sopinut Tulliniemen rannan, koska se on googlen kartassa ja siksi osuisimme samaan paikkaan. Matkan aikana sovittiin, että maalintuloaika olisi klo 17:15, siihen kaikki ehtisivät paikalle.

Hankoon tullessa totesin, että minulla on puoli tuntia aikaa käydä kahvilla ennen kuin jatkan Tulliniemeen. Kahvilan pitäjä oli päivän aikana kuullut kävelijästä ja tunnisti minut. Kahvilta lähdettyäni minut pysäytti kaksi miestä, jotka olivat lukeneet Aamulehden jutun kävelystä. Tulin siksi 5 min myöhässä Tulliniemeen.

Minulle tuli yllätyksenä, että maaliin oli järjestetty oikein hulabaloot, toistakymmentä ihmistä, ilmapalloja, serpentiiniä, kuohujuoman roisketta...

Maalinauhan ylitys Tulliniemessä

Onnittelut vaimolta

Maaliintuloseremonioiden jälkeen kävin meressä pulahtamassa ja pesemässä päivän hiet pois.

Lopuksi peseytyminen Itämeressä

Sitten hotelliin suihkuun, vaihtamaan vaatteet ja syömään. Valitsin listalta lammasta, kun tonnikalaa ei ollut tarjolla.

Päivän päätteeksi pääsin Suomen mantereen eteläisimpään saunaan. Vaimon entinen kollega, joka viettää kesät Hangossa, oli järjestänyt saunan meille. Hieno paikka ja oli hieno ilta, kun pimeän tultua taivas oli selkeä.

Iltahämärässä Suomen mantereen eteläisin sauna

1 kommentti: